Polecamy/promocje ↕
- Komunikaty!!! /News
- Czasopisma
„Auto Firmowe”
gratis!
- Audiobooki
- Gratisy (not least!)
- >>> więcej
|
Partnerzy
2008-02-24
Obecni Partnerzy eboox.info:
...
Zaproszenie do współpracy
Zapraszamy do współpracy przy redagowaniu i prowadzeniu serwisu Eboox.info
Zapraszamy wszystkich, którym bliska jest problematyka naszego serwisu do przesyłania materiałów w celu ich opublikowania na naszych stronach.
Poszukujemy również osób z ośrodków akademickich, instytucji naukowych, wydawnictw, firm szkoleniowych i konsultacyjnych, podobnych serwisów itp., które mogą przesyłać informacje o nowościach z technologii i praktyki wydawnictw elektronicznych (publikacje, zapowiedzi, wydarzenia, ...).
Proponowane zasady współpracy
- współredagowanie działu tematycznego już istniejącego
- prowadzenie autorskiego działu/poddziału tematycznego z zakresu serwisu lub zbliżonego (do uzgodnienia)
- pisanie/umieszczanie artykułów
- pisanie/umieszczanie recenzji książek i publikacji
- pisanie/umieszczanie newsów
- dostarczenie e-booków do recenzji i promocji (system partnerski)
- inne propozycje przedstawione przez Panią/Pana.
Przewidujemy też współpracę z dalszymi oferentami programów partnerskich, będziemy też wdzięczni za umieszczanie informacji o naszych produktach i usługach w swoich serwisach/wydawnictwach.
Jeżeli któraś z proponowanych form współpracy spełnia Pani/Pana oczekiwania prosimy o przesłanie koncepcji /propozycji na adres admin@eboox.info
Wskazówki dla autorów
Zapraszając serdecznie do współredagowania serwisu, proszę autorów o przygotowywanie materiałów wg poniższych prostych wskazówek, co znacznie ułatwi nam pracę.
W zakresie artykułów i notek - najchętniej widziane są materiały w gotowej postaci html, czcionka Arial, wielkość czcionki 2, tytuł 4, podtytuły - 3. Tło białe, wyrównanie do lewej. Nie polecamy formatu html generowanego z worda, gdyż zawiera w kodzie bardzo dużo zbędnych formatowań.
Jeśli tekst jest w wordzie lub napisany w innym znanym edytorze - proszę o format jak wyżej, ale może to być także tekst niesformatowany (notatnik).
Naszym zwyczajem będzie poprzedzać każdy artykuł krótkim (parę zdań) wstępem ("intro"), który pojawi się w spisie artykułów. Uprzejmie prosimy autorów o własne pomysły w tym zakresie, ale zastrzegamy sobie prawo do niewielkich zmian lub skrótów.
Pożądane jest napisanie krótkiego opisu strony (do metatagu description), który może być zgodny z intro, ale lepiej, jeśli oddaje zawartość strony bardziej hasłowo i lakonicznie.
Prosimy też o podanie do 20 słów kluczowych (metatag keywords) do tekstu, najlepiej w brzmieniu w jakim one występują w artykule i raczej na jego początku. Słowa kluczowe (pojedyncze lub co najwyżej parowyrazowe frazy) oddzielone przecinkami, spacje tylko konieczne.
Powyższe: opis, intro i słowa kluczowe prosimy umieścić w osobnym pliku tekstowym. Jeśli materiał jest dostarczony jako html, to prosimy metatagi umieścić dodatkowo w wymieniony pliku tekstowym.
Uprzejmie prosimy o sprawdzenie poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej na etapie edycji (wykorzystując np. narzędzia językowe edytora).
Wskazane jest używanie wielu akapitów, nagłówków/tytułów sekcji oraz w miarę niedługich zdań.
Mile są widziane motta do tekstów (na początku, i o ile motto pasuje do charakteru materiału).
W zakresie e-booków - proszę o kontakt osobisty na admin@eboox.info .
--
Jak pisać poprawnie?
Skoro mowa o pisaniu i partnerstwie - pozwalam sobie dodać dla nowych partnerów informację o akcji "Bykom-stop" do której zgłaszamy akces (wg http://bykom-stop.avx.pl/jakpisac.html ).
Masz swoją stronę internetową? Prowadzisz blog? Moderujesz lub często wypowiadasz się na jakimś forum? Dawaj dobry przykład, pisząc poprawnie. Poprawiaj i upominaj użytkowników, którzy robią miliony błędów ortograficznych w każdej wypowiedzi lub komentarzu, aby jednak poświęcili trochę czasu i uwagi na poprawną pisownię.
Tępmy e-analfabetyzm, nie dopuśćmy do tego, aby za kilka lat Internet zapomniał zupełnie, co znaczy ortografia!
Pisząc poprawnie, pokazujesz swoją klasę. Drobna rzecz, a cieszy. Warto jest pokazać się z dobrej strony!
Ortografia - to nie jest trudne!
Aż oczy bolą, gdy widzimy błędy w tak prostych i tak często używanych wyrazach jak „mugł” , „ktury” , „karzdy” , „rzaden” . Wiele osób razi taka ignorancja i potrafią wyrobić sobie negatywne zdanie o autorze takiego tekstu już po pierwszych jego zdaniach.
Interpunkcja - żeby można nas było zrozumieć.
Mówiąc coś, musisz zrobić sobie co jakiś czas przerwę na zaczerpnięcie powietrza. Jeśli chcesz podkreślić zdanie, to mówisz głośniej, jeśli chcesz zadać pytanie - odpowiednio je intonujesz. W tekście pisanym funkcję taką spełniają znaki interpunkcyjne. Kropki, przecinki, średniki, wykrzykniki, nawiasy itp. znaki są po to, żeby odpowiednio oznaczyć dany tekst, podzielić go na logiczne części. Dzięki temu części tekstu nie zlewają się ze sobą i nie męczymy się podczas czytania.
NIE KRZYCZ!!!
Nikt nie lubi, gdy się na niego krzyczy. A w Internecie się ogólnie przyjęło, że pisanie zdań WIELKIMI LITERAMI oznacza krzyk. Miliony wykrzykników po każdym zdaniu. Oduczmy się więc wciskania CAPS LOCK-a i przesadzania z wykrzyknikami.
Ni3 PisHmY ff TeN SpoS00b
Teksty pisane w ten popularny sposób wcale nie są ładniejsze. Takie „upiększacze” w postaci wielkich i małych literek, fonetycznego zapisu czy stosowania cyfr zamiast liter tylko utrudniają czytanie tekstu. Tylko zobaczcie, jak to wygląda, np. na różnych blogach.
Polskie znaki
Wciąż trwa spór o to, czy stosować polskie znaki diakrytyczne w Internecie, czy nie. Głównym argumentem za niestosowaniem polskich znaków jest najczęściej wygoda - to tak, jakbyśmy tłumaczyli przejeżdżanie na czerwonym świetle tym, że nie chce nam się przekładać nogi na pedał hamulca. Powinniśmy stosować polskie znaki w tekstach na stronach WWW, blogach czy pisząc teksty na forum dyskusyjnym, podczas rozmowy na Gadu-Gadu, gdyż tu nie ma żadnych przeciwwskazań. Problemy mogą być podczas rozmów na IRC lub na zagranicznych czatach, gdzie większość klientów wciąż ma wielkie problemy z wyświetlaniem „polskich krzaków” .
Nasi Abonenci
Tu będzie informacja ogólna o Abonentach naszego biuletynu oraz wejście do zastrzeżonej dla nich strefy partnerskiej.
Ten dział zostanie uruchomiony po debiucie biuletynu i rozpoczęciu jego dystrybucji.
Nasi Klienci
Niewątpliwie, podobnie jak Abonenci, Klienci naszego serwisu (=ci, którzy co kupili z naszego polecenia) są naszymi partnerami - dzięki podtrzymywaniu tego przedsięwzięcia, poprzez ew. udział w programach partnerskich, zamieszczanie swoich opinii lub artykułów, itp.
Gdy powstaną odpowiednie mechanizmy, skontaktujemy się z naszymi Partnerami w celu zorganizowania efektywniejszej współpracy i dla zwiększenia możliwości we wspólnych programach partnerskich.
Strefa Partnerów
(planowana zastrzeżona strefa z logowaniem)
Serdecznie zapraszam do współpracy!
Leszek Korolkiewicz - właściciel i redaktor serwisu